Berislav Marszalek i Matija Marijan

Entrio >

U početku nam je CRANE najviše pomagao oko samog pokretanja firme, pošto je to u Hrvatskoj vrlo komplicirano. Realno, većinu toga smo mogli i sami skužiti, no bilo je odlično što nas je Mihovil (deal lead) kroz sve proveo tako da smo se mi mogli posvetiti razvoju firme, a ne trošiti vrijeme na birokraciju.

Drugi dio CRANE-ove pomoći smo vidjeli na sastanku sa poslovnim anđelima i kroz jedan brainstorm session smo došli do nekoliko cool koncepata koje ćemo u budućnosti razviti. Uz to su nam naravno dali i nekoliko dobrih savjeta oko stvari koje su nam promakle, ukazali na dobre prilike vezane za mobilna plaćanja te dobili kontakte za prodaju. Zaključak je da je sve išlo nekako puno brže i bez pogrešaka kroz koje su oni već prošli.

 

Marko Kovač

Repsly >

CRANE, točnije g. Saša Cvetojević, je ključan član SalePod.NET tima. Podrška koju nam svakodnevno pruža i vrijedna znanja koja bez oklijevanja prenosi znatno doprinose razvoju poslovanja. Osim toga, investicija koju smo primili omogućila je da premostimo osjetljivo razdoblje do komercijalizacije projekta. Ukratko, suradnja koju smo ostvarili je iznad svih očekivanja i slično želim svakom projektu sa smislenom vizijom.

 

Goran Duškić i Edi Budimilić

WhoAPI >

Sa gospodinom Barančićem smo se uspjeli jako brzo dogovoriti. Kod novih i inovativnih tehnologija, a pogotovo u IT-u je je od presudne važnosti da se sve napravi u najkraćem mogućem roku. Programeri i općenito uspješni ne vole gubiti vrijeme na birokraciju i dogovaranje, već preferiraju brze, čvrste odluke i marljiv rad bez ometanja. To smo vidjeli kod g. Barančića (i obrnuto) te smo jako brzo pronašli zajednički jezik.

Investicija nam je osigurala mir i uvjete upravo za prije spomenuti marljiv rad kako bismo u što manje vremena lansirali servis.

 

Intervju: Saša Fišter

Zimo Digital d.o.o. >

 

Zašto ste se odlučili potražiti investitora?

Razlog tome je što je lakše raditi u timovima nego samostalno. Danas se sve više stvaraju klasteri jer je tako lakše probiti se na sve konkurentnijem tržištu. Investitor prepoznaje vrijednost kompanije i svoje znanje i iskustvo ulaže u razvoj iste, tako da je to možda bila misao vodilja koja nas je odvela na put prema investitoru.

 

Jesu li pregovori bili dugi i komplicirani?

U našem slučaju ne, no u većini slučajeva radi se o dugom i kompleksnom procesoru. Sve je stvar koliko investitor prepoznaje potencijal, svoju korist i povratak investicije. Ako investitor snažno vjeruje u projekt, proces pregovora i papirologije traje vrlo kratko. Mislim da smo u našem slučaju pokazali da je i to moguće.

 

Kako stvari funkcioniraju točno četiri mjeseca nakon finaliziranja investicije? Što se sve dogodilo nakon?

Puno toga se pokrenulo. Počeli su stizati poslovi, kompanija je počela rasti, zaposlili smo još ljudi i reorganizirali cijelu kompaniju, od poslovanja, računovodstva, odvjetnika, pa sve do uloga tko što radi. Svaki veći pomak poput ovog iziskuje restukturiranje kompanije tako da je to i kod nas bio slučaj.

 

Većina startupova se teško odlučuje prodati investitoru većinski udio. Ovo nije i vaš slučaj. Možete nam ukratko objasniti vase viđenje toga?

Većina se ljudi previše veže za kompaniju. Ako u prve dvije godine niste stabilni onda vjerojatno trebate nečiju pomoć. Onaj tko će pomagati tražit će većinski udio, što ne mora nužno uvijek biti tako. Poanta cijele priče je uvijek raditi ono što voliš s ljudima koji su na istoj mentalnoj razini no s različim iskustvom. Svi zajedno možemo napraviti puno više nego kao pojedinci. Uvijek je sve stvar dogovora.

 

Što biste poručili ostalim startupovima koji još nisu tražili investitore?

Čuo sam jednu zanimljivu izrečicu a to je da investitor dolazi do vas onda kada ga ne trebate, što je točno. No, ako imate priliku prikupiti neku investiciju za vaš projekt, zašto bi to odbili? Znamo da nije lako doći do toga, no morate pokazati da vam je stalo da se stvari pokrenu. Investitori, osim što će vam dati novac, dat će vam svoje iskustvo, kontakte, savjete, poslove, itd.