Startup srijeda – Recept za uspjeh

Put do uspjeha sastoji se od 3 faze – stvaranje dobrog proizvoda, razvoj baze korisnika i prodaja kompanije, no za kreirati proizvod koji ima dobar potencijal, funkcionalnosti kojima pogađa točno u „sridu“ i ima veliki tržišni potencijal potrebno je puno, previše sreće da bismo se na to oslanjali. Prvi korak u rješavanju tog problema je feedback korisnika koji poduzetnike navodi u pravom smjeru i ima funkciju mehanizma za ispravljanje aktivnosti. Ipak, komentare korisnika treba uzeti kao savjet,  a ne naredbu, a promjene uvoditi što je brže moguće.

U srijedu, 27. travnja u organizaciji Hrvatske mreže poslovnih anđela (CRANE) i Hrvatske gospodarske komore održana je Startup srijeda na kojoj je predavanje održao Marko Linke, suosnivač Repslyja. Tema predavanja bila je „A/B testiranje i pivotiranje“, a sudionici događaja mogli su saznati najčešće greške i uspješne primjere ovih metoda te kako ih primijeniti na putu do uspjeha.

U procesu razvoja proizvoda, pivotiranje predstavlja grube i strukturne promjene u poduzeću, dok se A/B testiranjem radi fino podešavanje. Kao glavne razloge za pivotiranje Marko navodi promjenu ciljanog tržišta, znatne izmjene na tržištu i otkrivanje velike prilike za unaprjeđenje poslovanja, a kako bi proces bio uspješan, vrlo je važno da svi zaposlenici sudjeluju i razumiju proces pivotiranja.

Metoda A/B testiranja pomaže nam da između dvije opcije odaberemo onu koja najbolje prolazi kod korisnika, a najčešće se odnosi na unaprjeđenje aplikacija i web stranica. Proces testiranja sastoji se od 3 faze – priprema testova, eksperiment i analiza rezultata, a u praksi se često koristi binarni pristup, tj. pobjednička opcija stalno se testira u odnosu na nove verzije.

Kroz A/B testiranje moguće donijeti odluku o različitim stvarima poput cijene, funkcionalnosti i ostalim elementima marketinga, a Repsly je dosad koristio ovu metodu kako bi definirali koja je duljina probne verzije optimalna, kojom porukom je najbolje dočekati korisnika te reagiraju li korisnici bolje na slike il video. Najvažniji zaključak koji je nastao uslijed testiranja je da treba odbaciti vlastite pretpostavke i usredotočiti se rezultate istraživanja.

Iduća Startup srijeda održat će krajem svibnja, a kako bi pravovremeno dobili informacije o predavanju možete se prijaviti na Startup srijeda newsletter.