Startup srijeda: Što Uber čini uspješnim i njihova vizija budućnosti
- 1. travnja 2016.
- Posted by: Zimo Digital
- Category: Nekategorizirano

U srijedu, 30. ožujka, u CoreHUBu, održana je Startup srijeda s Davorom Tremcem, generalnim menadžerom, i Filipom Šturmanom, voditeljem marketinga Ubera u Hrvatskoj. Predavanje se održalo u organizaciji Hrvatske mreže poslovnih anđela (CRANE) i Core Incubatora, a nakon formalnog djela nastavio se networking party na kojem su se brojni sudionici mogli dodatno povezati i razmijeniti kontakte.
U svakoj državi Uber funkcionira gotovo poput startupa – okuplja se tim ljudi koji se brine o lokalnom poslovanju. Uberov tim u Hrvatskoj broji 3 zaposlene osobe, dok sami vozači nisu zaposlenici već partneri koji koriste Uberovu aplikaciju za pronalazak klijenata.
Kako bi se dodatno povezali s lokalnom zajednicom, zaposlenici Ubera konstantno rade na osmišljavanju akcija kojima pružaju zanimljive usluge svojim korisnicima. U Hrvatskoj su dosad proveli dvije akcije – uberCHINKA kojom su osigurali dostavu palačinka za Valentinovo i uberTREES kojom su prije blagdana poklanjali i dostavljali božićna drvca. Na globalnoj razini poznate su i brojne druge akcije kojima Uber održava direktan kontakt s korisnicima, poput uberPuppies, dostava psića kojom su ukazali na problem udomljavanja životinja, UberIceCream za dostavu sladoleda i mnoge druge.
Na pitanje zašto je Uber važan Hrvatskoj, Davor Tremac, generalni menadžer Ubera u Hrvatskoj je odgovorio: „Uber omogućava instant poduzetništvo. Nezaposleni ljudi imaju mogućnost otvoriti tvrtku i početi zarađivati te u roku dva do tri tjedna postati profitabilni jer novac od prvih vožnji sjeda već nakon tjedan dana. Uz to, Uber osigurava transparentnost u poslovanju jer se svi procesi naplate odvijaju automatizirano, bez gotovine i ljudske intervencije. To je izrazito važno i za državu koja u tradicionalno bezgotovinskoj industriji sada ima potpuni pregled svih prihoda te povećanu naplatu poreza.“
Vizija kojom se Uber vodi je ridesharing, tj. mogućnost dijeljenja prijevoza s potpunim strancima kako bi smjestili što veći broj ljudi u manji broj vozila. Gotovo u svim gradovima preko 30% površina odlazi na parkirna mjesto, dok bi ridesharingom mogli utjecati na probleme zakrčenja i zagađenja gradova te parkirna mjesto prenamijeniti za parkove, bolnice, škole ili neke druge društveno korisne ustanove. Uber u Hrvatskoj razmišlja o uvođenju dodatnih usluga koje već postoje u drugim državama te o širenju unutar drugih gradova unutar Hrvatske.
Ideja o Uberu rodila se 2009. kad su njegovi osnivači Travis Kalanick i Garrett Camp zbog problema s pronalaskom taksija odlučili osmisliti jednostavno i prihvatljivo rješenje koje će im u svakom trenutku osigurati prijevoz. Nakon razvoja aplikacije, Uber su u početku koristili njegovi osnivači i stotinjak prijatelja, no potražnja za uslugom je stalno rasla što je bio odličan pokazatelj da bi se Uber mogao razviti u profitabilan posao.
Već od 2011. Uber se internacionalno širi , počevši s Parizom, a do 2013. godine bili su prisutni u preko 250 gradova. Danas već posluju u više od 400 gradova. Posebno je zanimljiva činjenica da se u svakom trenutku odvija 1 milijun vožnji preko Ubera u cijelom svijetu.
Za sve zainteresirane koji su propustili ovo predavanje, Hrvatska mreža poslovnih anđela osigurala je snimku koja će uskoro biti postavljena na službeni youtube kanal. Iduća Startup srijeda održat će se krajem travnja, a novim govornicima uskoro više informacija.